Gibalna pismenost

Gibalna pismenost

  • 01.07.2023
  • Tudi letos Fundacija za šport sofinancira nacionalni program Gibalna pismenost, s katerim želimo ozavestiti splošno in strokovno javnost o pomenu gibalne pismenosti.

Nacionalni program GIBALNA PISMENOST je namenjen celostnemu pristopu k razvoju otrok in mladostnikov na področju splošne telesne pripravljenosti in športa ter vzpostavljanju pozitivnega odnosa do gibanja in športa v vseh starostnih obdobjih. Gibalna pismenost združuje štiri glavna področja: telesno, psihološko, socialno in kognitivno.  Inovativen program na razvoj človeka želi vplivati holistično, z vključevanjem tudi ostalih ključnih področij za zdravje in gibalne veščine človeka, ni osredotočen zgolj na razvoj motoričnih sposobnosti. Večina športov se osredotoča zgolj na usvajanje in utrjevanje osnovnih elementov športne panoge (fizično), kar vodi v prezgodnjo specializacijo in kronične poškodbe, pozablja pa se na splošen razvoj mladih in ostale dejavnike športa (splošni telesni razvoj, psihološki razvoj, kognitivne veščine, socializacija ipd.). V ospredju programa Gibalna pismenost je predvsem osveščanje in izobraževanje tako strokovnega kadra kot tudi staršev, saj so prav starši ključni pri ustvarjanju zdravih življenjskih navad v otroštvu. Značilnosti sodobnega življenjskega sloga so premalo gibanja, več sedenja, nezdrav način prehranjevanja in tvegane oblike vedenja. Redna telesna dejavnost pozitivno vpliva na   višjo   kakovost   življenja:  telesno   zdravje, mentalno zdravje, splošno počutje, dobri družinski in medčloveški odnosi, samospoštovanje in samopodoba …

Program GIBALNA PISMENOST zajema mrežo dejavnosti:

  • STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE (seminarji, delavnice) za strokovni kader (na področju športa in na področju vzgoje otrok),
  • STROKOVNA PREDAVANJA za starše z namenom ozaveščanja o pomenu gibalne pismenosti,
  • PROMOCIJSKA AKCIJA o pomenu gibalne pismenosti,
  • ŠPORTNE AKTIVNOSTI za otroke in mladostnike z namenom razvoja gibalne pismenosti, pri čemer je v ospredju celosten pristop, ki zajema razvoj in delo na vseh štirih področjih (telesno, psihološko, socialno in kognitivno).